Social media management

by

Ruim 9 miljoen Nederlanders zijn maandelijks actief op Facebook, maar liefst 7,8 miljoen gebruikers loggen dagelijks in. Social media zijn nog altijd razend populair. Facebook en Instagram zijn bijvoorbeeld een uitstekend middel om een breed scala aan doelgroepen te benaderen.

Wij helpen u graag om deze doelgroepen te bereiken middels de voor u geschikte social media kanalen. Abraaza ondersteunt u graag om social media optimaal in te zetten, maar u kunt er ook voor kiezen het beheer hiervan zelfs helemaal door ons te laten uitvoeren.

De social media Abraaza Tool setup bestaat uit het opzetten en inrichten van de diverse social media kanalen voor de organisatie. Nadat we samen hebben bepaald welke social media bij de organisatie passen en waar de doelgroep de organisatie verwacht, zal Abraaza de verschillende profielen, accounts en pagina’s volledig inrichten in de huisstijl van de organisatie.

Bovendien richten we een handig social media dashboard voor de organisatie in, waarmee alle kanalen overzichtelijk en eenvoudig beheert en gemonitord kunnen worden. Daarmee is de setup van uw social media compleet. Begin niet op nul, maar maak een vliegende start met de social media activiteiten van uw organisatie!

Met het aanmaken van een account voor uw organisatie bent u er nog niet, dan begint het pas. Op social media moet u actief deelnemen, ook als organisatie. Dit zorgt voor zichtbaarheid, een stukje extra exposure bij uw doelgroep. Door regelmatig voorbij te komen blijft u top-of-mind en is de kans een stuk groter dat men aan uw organisatie denkt als ze een product of dienst nodig hebben die u aanbiedt.

Contentmanagement is een lastig onderdeel van social media. Wat voor berichten moet u plaatsen? Wanneer kunt u het beste iets plaatsen? Hoe vaak moet u een nieuw bericht plaatsen en op welke kanalen moet u wat plaatsen? Aan de hand van de Contentmatrix helpen wij uw organisatie aan een overzichtelijk antwoord op al deze vragen.

Daarna ontstaat vaak de volgende vraag: wie gaat deze taak op zich nemen? Er komt namelijk heel wat bij kijken. De content moet verzamelt worden, er is creativiteit voor nodig en het kost de nodige tijd om dit allemaal te managen. Als dit niet allemaal binnen de organisatie aanwezig is, kunt u ervoor kiezen om het social media content management deels of geheel uit te besteden.

In het eerste geval hebben we vooral een adviserende rol en ondersteunen we waar nodig, in het tweede geval zijn we ook de uitvoerende partij die de content creëert en plaatst. De samenwerking omtrent content management kan op vele manieren worden ingevuld, hier weten we altijd een passende inrichting voor te vinden.

Als men begint met content planning of content management betekent het vaak dat er nieuwe plannen gemaakt moeten worden. Een goed voornemen, maar bent u ook al aan uw communicatieplan toegekomen?

We komen graag langs om samen een content kalender voor uw organisatie in orde te maken. We maken samen de globale content planning voor een bepaalde periode. Daarna ontvangt u een gevulde content kalender, speciaal voor uw bedrijf/merk.

Social media monitoring is het continu volgen van alle social media kanalen van de organisatie zelf en berichten over de organisatie of gerelateerde onderwerpen. Worden de eigen berichten gewaardeerd? Wat zijn de reacties op onze berichten? Hoe ontwikkelt het bereik zich? Waar praat onze doelgroep over?

Monitoring is nodig om goede webcare te kunnen verzorgen. Maar ook voor organisaties waar webcare minder groot is, is monitoring belangrijk. Problemen kunnen snel opgemerkt worden, waardoor de schade beperkt kan worden. Anderzijds biedt het ook enorme kansen, doordat u weet wat er bij de doelgroep leeft. Tevens kunnen de trouwste fans en volgers geïdentificeerd worden. Dit zijn (potentiële) ambassadeurs voor uw organisatie, die u moet koesteren.

Ambassadeurs maken in hun omgeving en netwerk gratis reclame voor uw organisatie, waardoor u weer nieuwe klanten kunt verwelkomen. Tevreden klanten worden nieuwe ambassadeurs en zo wordt het fundament onder uw organisatie steeds sterker. Wij ondersteunen organisaties met het monitoren van de activiteit van en over de organisatie. Hierdoor kunnen we sterktes en zwaktes van, en kansen en bedreigingen voor de organisatie sneller identificeren.

Sinds kort hebben wij een nieuwe online tool beschikbaar waarmee het beheer van de diverse Social Media kanalen gemakkelijker wordt: Social Media Box. Vanuit één centrale plek kunnen op meerdere social media kanalen berichten worden verstuurd. Daarnaast is deze tool ook voorzien van voorgeprogrammeerde berichten die gebruikt kunnen worden ter promotie van uw social media kanalen.

De tool heeft vijf onderdelen:

1. Dashboard
Het Dashboard geeft u een overzicht van de statistieken van uw social media kanalen. Hierdoor kunt u in één oog opslag zien hoe uw social media kanalen ervoor staan.

2. Planbord
Het planbord maakt het mogelijk om uw berichten vanuit één centraal, gemakkelijk en overzichtelijk punt te verzenden naar meerdere Social Media kanalen. U kunt de berichten van tevoren ontwikkelen en inplannen. U geeft aan op welke datum en op welke tijd, uw bericht op Facebook, Twitter, LinkedIn of bijvoorbeeld Instagram moet verschijnen, voegt eventueel een afbeelding toe en het bericht kan worden ingepland.

3. Abraaza Store
De Abraaza-Store is een creatieve omgeving waar u kunt kiezen uit templates, sjablonen van creatieve Social Media (bijvoorbeeld: win) acties en interessante berichten voor op een van uw kanalen. Klik een actie of berichtenset aan, bewerk de berichten en geef aan wanneer de berichten online moeten verschijnen. Binnen enkele minuten plant u uw Social Media berichten in.

4. Social Wall
De Social Wall maakt het mogelijk om uw scherm om te zetten in een Social Media scherm waar berichten getoond kunnen worden vanuit Twitter. Kies een eigen achtergrond, logo en huisstijl en stel vervolgens een hashtag (#) in waarop gefilterd dient te worden. Open de internet URL op uw scherm en de Social Media wall is klaar. Deze functie kan gebruikt worden om de social media reacties van externe partijen als display/reclamebord in uw winkel- of kantoor- ruimte voorbij te laten komen.

5. Internal Wall
In tegenstelling tot de Social Wall kunt u met de Internal wall uw eigen actie (of meerdere acties) tonen. Plaats een bericht via de beheerpagina van de Social Media Box en toon de juiste URL op uw scherm, en uw acties worden getoond. De acties kunnen op meerdere locaties worden weergegeven.

6.Social support
Support en tips bij vragen inzake de inzet van Social Media*
Inrichting kanalen Hulp bij inrichting/opzet van twee Social Media kanalen*

Uw antwoorden worden anoniem verwerkt.

Aanhef* ManVrouw

Naam *

Functie (indien van toepassing)

Woonplaats

E-mailadres *

Telefoonnummer

Hoe heeft u ons gevonden?


Anders namelijk (indien van toepassing)

Upload mijn bestand (indien van toepassing)

Opmerking

Da bei einer derartigen quotientenbildung stets der zeitabhängige bachelorarbeit schreiben lassen auf englisch anteil t herausfällt, kann man auch mit ruhenden zeigern arbeiten.